Din vara läggs i varukorgen, fortsätt handla eller gå till kassan.
Fler än 40 000 nöjda kunderHögsta kvalité sedan 2007Leverans inom 1-2 dagarEuropas största utbud av golfbollar

Världens mjukaste boll blir färgsprakande - Här är nya Wilson DUO Soft!


17 november 2017 av Erik Tellman

Titleist nya AVX

Säsongen 2018 blir mer färgsprakande än du någonsin kunnat tro. Nu hakar Wilson Staff på idén och den blivande trenden som Volvik startat. Världens mest populära lågkompressionsboll släpps i flera färger med en yta som är helt matt.

Sydkoreanska Volvik startade den gångna säsongen starkt med att släppa bollen Vivid. Med en helt matt yta revolutionerade den marknaden, och golfare runt om i världen fick en helt ny design som ingen varit bekant med innan. I Sverige har försäljning gått tungt, men vi på Out of Bounds märker ändå av framgångarna och bollens populäritet.

Nu hakar Wilson på trenden och idag börjar de skeppa sina nya Wilson Staff DUO Soft. Alla i sprakande färger och med en helt matt yta. Bollarna har funnits att förhandsbeställa sedan 30 oktober, men idag skickas de alltså ut till affärerna.

DUO Soft kommer vid släppet bli marknadens mjukaste boll med en kompression på endast 29! Wilson själva säger att det är den mjukaste, längsta, och rakaste bollen. Sett till tidigare modeller av DUO och Dx2 Soft som man närmast kan jämföra dem med, har de nu ett ännu bättre och mer slitstarkt skal.

Bollens uppbyggnad


Wilsonbollen är 2-delad och kommer förmodligen bli som allra mest populär bland golfare med relativt låga svinghastigheter. Kärnan i bollen är 3% större än tidigare och har ett mjukare och mer hållbart skal gjort av Sodiom/Zink-Ionomer. Detta ger högre bollhastighet och lägre spinn från driver, vilket i sin tur generar längre slag. De nya grundare dimplarna hjälper också till genom att gå bollen en hög utgångsvinkel.

Färgerna som kommer erbjudas är:

  • Röd
  • Grön
  • Gul
  • Rosa
  • Orange
  • Vit (Gjord speciellt för damer)

Hos Out of Bounds lär vi nog se bollarna i hyllan framåt sommaren.

//Erik Tellman, Out-of-Bounds.se


Missa inte nästa kampanj - Anmäl dig till vårt utskick här: