Din vara läggs i varukorgen, fortsätt handla eller gå till kassan.

Köpvillkor


Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden (hädanefter kallad "du") hos Out of Bounds Sweden AB (org.nr 556827-4871), hädanefter kallat "Out of Bounds", "oss" eller "vi", på Out of Bounds webbplatser, i lagerbutiken eller via telefon (gemensamt kallade "Out of Bounds").

Genom att använda Out of Bounds och/eller göra en beställning, godkänner du att följa villkoren som anges i detta dokument ("Villkoren"). Försäkra dig om att du har läst igenom och förstått Villkoren innan du gör din beställning. Har du frågor får du gärna höra av dig! Det gör du enklast på epost info@out-of-bounds.se eller telefon 0300 - 32 34 70.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor efter behov, utan att meddela dig på förhand. Den version av villkoren som gäller för din beställning är den version som finns tillgänglig på out-of-bounds.se vid den tidpunkt då du gör din beställning.


Beställning av varor

Beställningar kan endast göras av personer över 18 år, som inte står under förmyndarskap.

Vårt lager uppdateras dagligen. På respektive sida för varje produkt ser du om den varan finns i lager. För olika modeller av golfbollar ser du också lagerstatus för de olika klasserna. Lagerstatus och priser hittar du längst ner på produktsidan. Du behöver ibland scrolla ner sidan för att se priser och status. Om det finns färre dussin än vad du vill beställa, kontakta oss så återkommer vi om när varan kommer in, eller om vi har ett annat förslag på lösning.

När du är nöjd och har lagt till allt du vill ha i varukorgen klickar du på "Till kassan", så kommer du vidare till betalnings- och leveransalternativ, samt godkännande och genomförande av din beställning.

Alla priser är angivna i svenska kronor, inklusive moms och exklusive frakt. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och förbehåller oss rätten till ändring av samtliga priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss också rätten att annullera en order vid uppenbart fel i prissättning för varan pga. felskrivning.

När vi har registrerat din beställning skickas en automatisk orderbekräftelse till den epostadress som du angett. Om du inte har fått någon orderbekräftelse ber vi dig kontakta oss för att kontrollera att din beställning är korrekt registrerad.

Tycker du att det är omständigt att göra en beställning i webbutiken kan du ringa till, eller chatta med oss, så hjälper vi dig att genomföra din beställning.


Kunduppgifter

Vid köpet fyller du som kund i dina kunduppgifter. Genom detta godkänner du att uppgifterna registreras i vårt kundregister. Genom köpeavtalet har Out of Bounds en laglig grund till att behandla dina uppgifter. Uppgifter om dig som vi behandlar i köpet är ditt för- och efternamn, adress, personnummer, epost och telefonnummer, samt övrig information du frivilligt skickar in till oss i meddelandefältet. Vi behöver dessa uppgifter för att kunna leverera beställningen och kontakta dig om leveransen, dina köp och nyheter om företaget.

Dina kunduppgifterna är skyddade i vårt system och endast behörig personal har behörighet att logga in och läsa kunduppgifterna (med starkt lösenord). Trafiken på hela webbplatsen är krypterad med SSL.

Som konsument och som kund hos oss har du rätt att om registrerade uppgifter begära utdrag av registrerade uppgifter, att registrerade uppgifter ändras eller raderas. Ansvarig hos oss är skyldig att på begäran rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.

Efter att du registrerat dina kunduppgifter godkänner du att vi får kontakta dig regelbundet med nyheter om företaget. Du avregistrerar dig enkelt från mailutskick i en länk som finns med i varje mejl.

Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår integritetspolicy.


Säkerhet

Webbplatsen Out-of-Bounds.se använder Secure Socket Layer (SSL) som är ett protokoll för säker överföring av data på internet (eller över andra nätverk). SSL-protokollet krypterar informationen och det krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren. All trafik på webbplatsen är krypterad med SSL, certifierat av GeoTrust EV RSA CA.


Betalningsalternativ

Vi använder oss av flera olika betalningssätt:

Kortbetalning

Betala med Visa, MasterCard och Maestro tryggt och säkert över Internet direkt efter beställning. Din betalning förmedlas av Nets, med säker kryptering enligt strikt banknorm. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning. Den part som hanterar dina kortuppgifter uppfyller kraven för PCI- DSS.

Bankbetalning Trustly

Trustly erbjuder bankbetalningar och överföringar på ett säkert, enkelt och snabbt sätt mellan konsumenter och e-handlare. Betalningar och överföringar med Trustly sker direkt. Det är alltid gratis att använda Trustly och kräver ingen registrering från dig som användare.

På Trustly loggar du in med samma uppgifter som du skulle använda för att logga in till din egen bank. Trustly är en säker och trygg betalningsmetod med tillstånd från den Svenska Finansinspektionen, giltigt i hela Europeiska unionen.

Förskottsbetalning

När beställningen är gjord sätter du in pengar på vårt bankgiro 5407-7987. Märk betalningen med ditt beställningsnummer, som du får efter beställningen gjorts. Vi skickar varorna dagen efter betalningen är mottagen.

Postförskott

Betala vid utlämningsstället, en extra kostnad på 99 kronor tillkommer.

Butiken

Hämta dina varor i vår lagergolfshop och betala med kortläsare eller med Swish på plats, ingen extra kostnad.

Faktura

Vi skickar varorna när beställningen är mottagen (senast dagen efter). I paketet bifogas en faktura, som skall vara betald inom 30, 60 eller 90 dagar beroende på vilket alternativ du väljer i beställningen. För detta tar vi ut en administrativ kostnad på 30, 60 eller 90 kronor. Om inte fakturan betalas i tid går ärendet vidare till inkasso.

Kreditkontroll

Out of Bounds förbehåller sig rätten att pröva din ansökan om att betala med faktura. Vi gör en kreditupplysning och väljer därefter om vi godkänner faktura som betalningssätt eller om vi avslår ansökan, begränsar den, begär förskottsbetalning eller föreslår ett alternativt betalningssätt.


Frakt och leverans

Vi har som målsättning att ditt paket ska skickas senast dagen efter beställningen är gjord. Leverans sker vanligtvis med Postnord. Du har möjlighet att själv välja ett utlämningsställe nära din adress. Väljer du inget ställe kommer paketet skickas till det utlämningsstället som ligger närmast din adress. När vi bokat ditt paket mailar Posten ut kollinummer till dig, och när paketet är redo för uthämtning aviserar de med sms till ditt mobilnummer, om detta är korrekt ifyllt vid beställningen. I vissa fall sker leveransen med DHL. Du har normalt varan hos dig inom 1-3 vardagar.

Vid eventuell försenad leverans från oss har konsumenten rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar konsumenten vid försenad leverans.

Fraktkostnaden varierar och beror på paketets vikt och storlek. Kostnaden ligger mellan 59 och 99 kr. Gör du en beställning minst 1200 kr bjuder vi på frakten. Fraktkostnaden syns tydligt i kassan.

Vi levererar även beställningar utanför Sverige, men frakten kan bli mycket dyrare. Till Norge, Danmark och Finland går det att göra beställning direkt i vår webbshop och fraktpriset räknas ut automatiskt. Gäller det något annat land, ta kontakt med oss innan ni vi vill beställa, så tar vi reda på hur mycket det kostar och berättar hur du beställer.


Retur och ångerrätt

Du har 14 dagars full returrätt. Allt du behöver stå för är returfrakten. Vi följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller distanshandel. Vid eventuell tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Kontakta oss om du vill ångra ditt köp.

Du som konsument har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan innan du väljer att utnyttja ångerrätten. Varan ska återsändas i väsentligen oförändrat skick.

Returer skickas till:
Out of Bounds Sweden AB
Bergfotsgatan 3
431 35 MÖLNDAL


Återbetalning

I det fall du som kund på riktiga grunder häver köpet återbetalar vi dig senast inom 30 dagar.


Reklamation och säljarens garanti

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera dem, men vid eventuell reklamation skall varan återsändas i väsentligen oförändrat skick.

Privatpersoner har enligt konsumentköplagen tre års rätt till reklamation. Reklamation skall göras inom rimlig tid från det att felet upptäckts. Fel på produkt som anmärkes på ska ha uppkommit före eller vid leveranstillfället. För fel som uppstår efter leverans kan inte Out of Bounds hållas skyldig om felet uppstår till följd av kunds oaktsamhet eller ovarsam hantering som ej är förenlig med produktens utformande eller förväntade användning.

En skriftlig reklamation ska innehålla ordernummer, namn samt orsak till reklamation, samt om skador upptäckts. Vid godkänd reklamation ersätts kund för eventuella retur- och fraktkostnader.


Ej utlöst försändelse

När paketen skickas med Postnord MyPack förvarar utlämningsstället paketet i ungefär 10 dagar. Vid ej utlöst försändelse inom denna tid, returneras paketet och kunden debiteras frakten tur och retur. En faktureringsavgift á 30 kr tillkommer också. Skickades paketet med Postförskott (COD) debiteras kunden ytterliggare 150 kr i administrativ avgift.


Dröjsmålsränta och påminnelseavgifter

Följande gäller vid fakturering. Om betalning inte sker i tid skickas en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift om 50 kr. Denna påminnelse skickas ut till den adress som är angiven på beställningen. Betalas inte fakturan, går ärendet vidare till inkasso. Dröjsmålsräntan är 9,50%


Företagsinformation

Juridiskt namn: Out of Bounds Sweden AB
Organisationsnr: 556827-4871
Företaget är godkänd för F-skatt

Postadress:
Out of Bounds Sweden AB
Bergfotsgatan 3
431 35 MÖLNDAL

VAT-/momsregnr: SE556827487101
Bankgiro: 5407-7987

E-post: info@out-of-bounds.se

Telefon: 0300 - 32 34 70